- Zmiana terminu prac wynikła z konieczności wykonania dodatkowych wzmocnień konstrukcji hali, na podstawie wykonanej ekspertyzy, związanych ze zmianami normy dotyczącej wpływu parcia wiatru na tego typu obiekt. Na dodatkowe wzmocnienie wykorzystane zostało około 50 ton stali – podkreśla Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe.
- Na stacji Legnica podróżni korzystają już z przebudowanego peronu numer 3. Kontynuowane są roboty na peronie numer 4 oraz w przejściu głównym. Nad peronem numer 5 wzmacniana jest stalowa konstrukcja hali. Rozpoczęcie tych działań możliwe było dopiero po udostępnieniu jednego z przebudowanych peronów. Termin zakończenia obecnego etapu prac to koniec kwietnia – informuje Karol Jakubowski.
Przypomnijmy długą historię remontu hal peronowych.
Umowę z wykonawcą prac PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały w połowie marca 2019 roku. Remont miał ruszyć w lipcu 2019 r. Od tego czasu termin ich rozpoczęcia kilkakrotnie ulegał zmianie. Przyczyną poślizgu miała być konieczność uzgodnienia zakresu prac z konserwatorem zabytków i uzyskania pozwolenia na budowę od wojewody. Termin zakończenia prac na rok 2020 nie został dotrzymany, kolejne były przesuwane kilkakrotnie, co było powodem zerwania umowy z grupą Fewaterm.