- Na stacji Legnica kontynuowane są prace przy przebudowie peronów nr 3 i nr 4. Konstrukcja hali została zgodnie z historycznym wyglądem uzupełniona o świetliki. Zabudowana została konstrukcja czterech szybów windowych na peronach od nr 2 do nr 5 wraz z dźwigami. Po uzyskaniu certyfikacji i po odbiorze przez Terenowy Dozór Techniczny windy zostaną uruchomione.
- Przebudowywane jest główne przejście podziemne pod torami, w którym odtwarzany jest historyczne wygląd stropu oraz układane są okładziny ścienne i posadzki, analogiczne do historycznych. Wszystkie prace wykonywane są w uzgodnieniu i pod nadzorem Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków Efektem inwestycji będzie lepsze dostosowanie peronów do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz odtworzenie wyjątkowego historycznego wyglądu stacji – informuje Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe.
Planowane zakończenie inwestycji obecnego etapu pierwszego jest do końca kwietnia 2024. Zmiana terminu prac wynika z konieczności wykonania dodatkowych wzmocnień konstrukcji hali, na podstawie wykonanej ekspertyzy, związanych ze zmianami normy dotyczącej wpływu parcia wiatru na tego typu obiekt. Na dodatkowe wzmocnienie wykorzystane zostało około 50 ton stali – podkreśla Karol Jakubowski.
Przypomnijmy.
Umowę z wykonawcą prac PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały w połowie marca 2019 r. Remont miał ruszyć w lipcu 2019 r. Od tego czasu termin ich rozpoczęcia kilkakrotnie ulegał zmianie. Przyczyną poślizgu miała być konieczność uzgodnienia zakresu prac z konserwatorem zabytków i uzyskania pozwolenia na budowę od wojewody. Termin zakończenia prac na rok 2020 nie został dotrzymany, kolejne były przesuwane kilkakrotnie, co było powodem zerwania umowy z grupą Fewaterm.