Powstający obiekt będzie służył jako zaplecze techniczne. Nowy budynek zostanie dobudowany do już istniejącej i użytkowanej hali serwisu taboru kolejowego.
Rozbudowane zaplecze techniczne będzie podzielone na trzy hale, a pierwszą z nich będzie hala myjni automatycznej, w której znajdzie się jeden tor przejazdowy. Mycie pojazdów będzie odbywać się za pomocą szczotkowej myjni automatycznej i ręcznego domywania miejsc dla szczotek niedostępnych. Hala zapewni obsługę mycia pojazdów szynowych o długości do 110 metrów.
Kolejną część budynku zaplecza technicznego stanowić będzie hala napraw, gdzie zamontowane zostaną trzy tory przejazdowe, a każdy z nich wyposażony będzie w kanały rewizyjne o długości około 110 metrów.
Trzecią częścią zaplecza technicznego będzie hala tokarki podtorowej z jednym torem przejazdowym, który ułożony będzie w poziomie betonowej posadzki hali.
Ponadto w halach znajdą się pomieszczenia pomocnicze, a także stanowiska warsztatowe. Nad halą myjni na drugiej kondygnacji zlokalizowane zostanie zaplecze socjalno-biurowe. Znajdą się tam pomieszczenia administracyjne, węzły sanitarne, szatnie i serwerownia.
- Jesteśmy na półmetku inwestycji. Trzymam kciuki za wykonawcę, aby się toczyła bez przeszkód. Mam nadzieję, że inwestycja będzie służyć przewoźnikowi, aby jeszcze lepiej mógł świadczyć swoje usługi pasażerom. Chciałbym przypomnieć, że inwestycja jest współfinansowana ze środków unijnych w Regionalnego Programu Operacyjnego. Z funduszy unijnych zostało przeznaczonych na ten projekt ponad 52 miliony złotych – powiedział Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego.
- Zawieszenie wiechy jest tradycyjnym kamieniem milowym dla każdej budowanej inwestycji. Dzięki temu wiemy, że kolejny jej etap się zakończył. Przystępujemy do drogiej fazy projektu i liczymy, że zakończona będzie w pełni satysfakcjonowała wszystkich użytkowników – mówił przed zawieszeniem wiechy Łukasz Jabłoński z firmy Alstal, wykonawcy inwestycji.
Nowy obiekt ma być gotowy w maju 2023 roku.