25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
- Kobieta zatrudniona na stanowisku doradcy finansowego po przyjęciu wpłaty od klienta tytułem rat kredytów bankowych przelewała części wpłaty na swoje konto prowadzone w innym banku, po czym wykonywała dalsze transakcje. Pracownica blokowała następnie pokrzywdzonym dostęp do ich bankowości elektronicznej – informuje Radosław Wrębiak, szef Prokuratury Rejonowej w Legnicy.
- W chwili obecnej ujawniono trzech pokrzywdzonych. 25 stycznia 2022 roku kobieta w wyniku ujawnienia procederu została odsunięta od czynności służbowych w banku. 27 stycznia popełniła samobójstwo. W chwili obecnej trwa audyt w banku, w celu ustalenia faktycznej wysokości strat i liczby osób pokrzywdzonych. Trwa także ustalanie, co stało się z gotówką oraz czy kobieta nie współpracowała przy popełnieniu przestępstwa z innymi osobami – dodaje Radosław Wrębiak.
Santander Bank, w latach 2001–2018 nosił nazwę Bank Zachodni WBK SA. Jego legnicki oddział nie zapisał się chlubnie w historii bankowości. W 2011 i 2012 roku w Sądzie Okręgowym w Legnicy wyroki usłyszały byłe już pracownice BZ WBK, które w ciągu 7 lat ukradły z bankowego skarbca prawie 9 mln. zł.
Afera w BZ WBK wybuchła w lipcu 2010 r. Okazało się, że kierowniczka bankowego skarbca 49 – letnia Bożena P. oraz jej dwie podwładne: 51 – letnia Wiesława T. – 34-letnia Agnieszka K. ukradły w sumie 8,7 mln zł. Oskarżone pieniądze brały z zapasów ze skarbca. Do kopert wsadzały ścinki gazet. Sprawa wyszła na jaw, gdy Bożena P. wyjechała na wczasy. Bankowi zabrakło gotówki i dyrekcja postanowiła skorzystać z pieniędzy pochodzących z tzw. bezpiecznego pakietu. Sędzia Wojtyło wydając wówczas wyrok zwrócił uwagę na okres, w jakim w banku nie wykryto procederu. Przerażający jego zdaniem jest fakt, iż przez tyle lat proceder nie został odkryty. Odkryty został właściwie przez przypadek, co świadczyło na niekorzyść banku.
- Dla dobra sprawy i śledztwa prowadzonego przez policję oraz z szacunku dla osoby zmarłej nie możemy komentować sprawy. Jednocześnie zapewniamy, że w banku funkcjonują odpowiednie jednostki oraz wdrożone są procedury, mające na celu między innymi badanie okoliczności ewentualnych nieprawidłowości oraz inicjowanie odpowiednich rozwiązań, w tym eliminujących zidentyfikowane nieprawidłowości – odpowiedziała poproszona o komentarz w obecnej sprawie Ewa Krawczyk, menedżer ds. komunikacji z mediami Santander Bank Polska.