- W miniony piątek kobieta odebrała telefon od mężczyzny, który przedstawił się jako pracownik banku. Twierdził, że jej oszczędności na koncie są zagrożone, ponieważ ktoś próbuje je wypłacić. Podczas rozmowy namówił kobietę do podania kodu BLIK, przez co straciła tysiąc złotych – informuje mł. asp. Anna Tersa, oficer prasowy legnickiej policji.
Apelujemy o ostrożność!
Pod żadnym pozorem nie należy logować się na otrzymywane linki do stron internetowych, przekazywać numerów kart czy haseł dostępu oraz instalować na urządzeniach nieznanych programów. Przestępcy stosują coraz nowsze metody, aby pozyskać pieniądze z naszych kont bankowych. Nie dokonujmy pochopnych transakcji, które mogą narazić nas na utratę oszczędności. Każde zainstalowanie aplikacji na żądanie to próba oszustwa, która może pozbawić nas środków finansowych zgromadzonych na koncie. Weryfikujmy wszystkie informacje, bądźmy ostrożni i reagujmy na każdą próbę oszustwa. Dokładnie sprawdzajmy każdą rozmowę z przedstawicielami instytucji i firm, z którymi na co dzień dokonujemy różnych transakcji.