Do wniosku obowiązkowo należy załączyć formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 października 2014 r. Poz. 1543). Druk wniosku i formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis jest do pobrania na stronie internetowej legnica.praca.gov.pl. .
Wnioski będą przyjmowane osobiście lub drogą pocztową.
Bezrobotni zarejestrowani w Legnicy powinni je składać w siedzibie PUP przy ul. Gen. Władysława Andersa 2 (pokój nr 7, I piętro).
Bezrobotni zarejestrowani w Chojnowie przy ul. Rynek 20 (pokój nr 6, parter).
Wnioski można składać także elektronicznie poprzez portal.praca.gov.pl w zakładce inne pismo do urzędu lub skrzynkę podawczą ePUAP. Złożenie wniosku w formie elektronicznej wymaga podpisania go kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym.
Wnioskodawcy ubiegający się o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej muszą posiadać indywidualny plan działania (IPD), przygotowywany przez doradcę klienta z Powiatowego Urzędu Pracy z Legnicy z udziałem bezrobotnego. W przypadku pytań w sprawie IPD należy kontaktować się telefonicznie ze swoim doradcą klienta. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku zostaną skierowani na szkolenie „ABC prowadzenia działalności gospodarczej” zwiększające kompetencje w zakresie prowadzenia własnej firmy. Szkolenie jest finansowane ze środków Funduszu Pracy.
W razie pytań i wątpliwości informacji udzielają pracownicy Urzędu pod numerami telefonów: w Legnicy tel. 76/ 722-52-45, w Chojnowie tel. 76/ 754-43-76.