W2 (zaznaczony kolorem niebieskim na mapie) uwzględnia ominięcie Osiedla Piekary i ul. Sikorskiego. Planowana obwodnica rozpoczynać się będzie się w okolicy ronda na istniejącej drodze wojewódzkiej nr 323, na północ od węzła Legnica na autostradzie A4. Na początkowym przebiegu trasa odchodzić będzie w kierunku południowo-wschodnim, ul. Gniewomierską (DP2176D), przechodząc przez obszary Legnickiej Strefy Ekonomicznej. Przetnie linię kolejową nr 137 Katowice - Legnica i zmieni kierunek na północny omijając Bartoszów. W dalszej części trasa wejdzie na teren Legnicy, krzyżując się z drogą powiatową, ul. Koskowicką (DP2177D) i wykorzystując jej przebieg prowadzi na krótkim dystansie na wschód. Dalej odbije na północ i przecinając ul. Legnicką (DP2178D) włączy się w istniejącą DK94.
Sumaryczna długość całej obwodnicy wynosi ok. 8,7 km, a trasa zostanie zrealizowana jako wspólne zadanie gminy Legnica i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na podstawie porozumienia zawartego 11 lutego 2020 r. Związane jest to z przebiegiem obwodnicy na terenie miasta na prawach powiatu, jak i gmin Legnickie Pole oraz Kunice. Dlatego inwestycja będzie realizowana jednocześnie przez Gminę Legnica i GDDKiA. Tylko taka realizacja wszystkich fragmentów wschodniej obwodnicy Legnicy zapewni jej prawidłowe funkcjonowanie i osiągnięcie założonego celu. W wariancie preferowanym pozamiejski odcinek ma długość ok. 5,1 km.
Rządowy Program budowy 100 obwodnic zakłada, że do roku 2030 wybudowanych zostanie 100 obwodnic na sieci dróg krajowych o łącznej długości ok. 830 km. Rozpoczęcie budowy obwodnicy Legnicy planowane jest na drugą połowę 2026 roku, zakończenie trzy lata później.