Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie oraz innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- wykształcenie wyższe z zakresu: ochrona środowiska, gospodarowanie odpadami, administracja publiczna, prawo administracyjne lub pokrewne,
- nieposzlakowana opinia.
Wymagania dodatkowe:
- znajomość ustaw: o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Kodeks postępowania administracyjnego, o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych,
- znajomość zagadnień dotyczących gospodarowania odpadami, zanieczyszczeń wód, utylizacji azbestu, zbiórki i utylizacji odpadów rolniczych, przydomowych oczyszczalni ścieków, pozyskiwania funduszy zewnętrznych na działania z zakresu ochrony środowiska,
- znajomość uchwał Rady Gminy Chojnów dotyczących gospodarki odpadami na terenie Gminy Chojnów,
- umiejętność redagowania uchwał, decyzji administracyjnych i pism urzędowych,
- umiejętność sporządzania sprawozdań i raportów,
- prawo jazdy kategorii b,
- mile widziane doświadczenie w pracy w samorządzie,
Zakres zadań na stanowisku:
- prowadzenie spraw wynikających z obowiązku przestrzegania Regulaminu o utrzymaniu czystości i porządku na terenie gminy Chojnów,
- przygotowanie niezbędnych dokumentów, w tym projektów uchwał, dotyczących funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami na terenie gminy,
- obsługa platform internetowych do funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami,
- przygotowywanie decyzji administracyjnych w zakresie ochrony środowiska (funkcjonowanie oczyszczalni oraz podmiotów gospodarczych świadczących usługi odbierania stałych lub ciekłych odpadów komunalnych),
- naliczanie opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska oraz wydawanie postanowień – opinii w zakresie odpadów niebezpiecznych,
- prowadzenie rejestru działalności regulowanej,
- prowadzenie spraw związanych z zanieczyszczeniem wód,
- weryfikacja podmiotów objętych obowiązkiem opłat z tytułu zmniejszenia naturalnej retencji gruntów wraz kontrolą poprawności wyliczeń przedstawionych w deklaracjach oraz publikowanie każdego roku ogłoszeń przypominających o obowiązku wprowadzania zmian dotyczących powierzchni zabudowy nieruchomości,
- selektywna zbiórka odpadów – współpraca z firmami wywozowymi i nadzór nad funkcjonowaniem Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów (PSZOK),
- realizacja programów dotyczących m. in. utylizacji azbestu i przydomowych oczyszczalni ścieków,
- planowanie i realizacja budżetu z zakresu stanowiska,
- prowadzenie sprawozdawczości z zakresu zadań realizowanych na stanowisku,
- obsługa klientów zewnętrznych z zakresu wykonywanych zadań stacjonarnie i telefonicznie,
- udział w terenowych wyjazdach dotyczących ochrony środowiska – zgodnie z potrzebami Referatu Ochrony Środowiska.
Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego lub innego państwa, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie o pełniej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
- kopie wszystkich dokumentów potwierdzających wszystkie okresy zatrudnienia, wykształcenie, uprawnienia i dodatkowe kwalifikacje,
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny i CV, powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji.”
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy przesyłać na e-PUAP, pocztą tradycyjną na adres Urząd Gminy Chojnów, ul. Fabryczna 1, 59-225 Chojnów lub osobiście w zamkniętej kopercie z dopiskiem „dotyczy naboru na stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami i planowania przestrzennego”, w terminie do dnia 5 maja 2023 r. do godz. 14.00 (decyduje data faktycznego wpływu do Urzędu). Rekrutacja trwa do 5 maja.
Szczegóły naboru znaleźć można w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Chojnów.