- Wiadomości o zmianie kanału odzyskiwania dostępu do profilu na PUE ZUS, zawierające w załączniku plik logowania, nie są wysyłane przez ZUS. Zapewniam, że my nie wysyłamy do nikogo załączników z plikiem logowania, nie prosimy też o podawanie danych wrażliwych niezabezpieczonymi kanałami komunikacji – mówi Iwona Kowalska-Matis, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku.
Fałszywe maile wyglądają wiarygodnie. Mogą wyświetlać się w domenie zus.pl, a także zawierać informację o loginie PUE (są to jednak przypadkowe liczby).
- Dlatego zalecamy się dokładne czytanie treści otrzymywanych maili i weryfikowanie wszelkich zawartych w nich informacji – przestrzega Kowalska-Matis.
Według rzeczniczki, ZUS zaleca zachowanie szczególnej ostrożności w przypadku otrzymania wiadomości o podejrzanej treści, zwłaszcza informacji o rzekomych zmianach dokonanych na PUE ZUS przez klienta, który nie podejmował jakichkolwiek działań.
W sytuacji, w której ktokolwiek z klientów ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, prosimy o kontakt z najbliższą placówką Zakładu lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 lub adresem mailowym cot@zus.pl.