„Plan zakłada także odstąpienie od finansowania dłużnego spółek zależnych i skoncentrowanie przepływów pieniężnych w spółce oraz rozłożenie na raty części zobowiązań (w układzie) oraz – jeżeli okaże się to niezbędne – ich częściowa redukcja w drodze układu. Intencją Zarządu jest spłata klientów w 100 procentach” - informuje spółka na swojej stronie internetowej.
Jednocześnie informuje, że podjęte w 2022 roku działania restrukturyzacyjne zmniejszyło koszty działalności. W EuCO zredukowano zatrudnienie, ograniczono działalność w pozostałych liniach biznesowych, wymagających dużych nakładów finansowych na etapie prowadzenia sprawy: obsługa kredytobiorców frankowych i złotówkowych. Spółka nie wyklucza w późniejszym czasie powrotu do tej działalności.
Obecnie EuCO skupia się na podstawowej, odszkodowawczej działalności, która polega na świadczeniu pomocy prawnej w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli. Chodzi przede wszystkim o szkody osobowe, w tym dotyczące między innymi obrażeń ciała w wypadkach komunikacyjnych, roszczeń po śmierci osoby bliskiej, świadczeń rentowych oraz pielęgnacyjnych. Ze wstępnych danych wynika, że w styczniu 2023 roku pozyskano o 40 proc. więcej spraw niż w grudniu minionego roku.
Zmieniono system podzielonej płatności. Towarzystwa ubezpieczeniowe przekazują świadczenia bezpośrednio na konta osób poszkodowanych, natomiast na konto EuCO trafia jedynie ustalone umową wynagrodzenie.