Coraz więcej osób pada ofiarami oszustw internetowych. Przykładem jest mieszkanka powiatu legnickiego, która straciła 2,4 tys. zł.
- Kobieta na jednym z portali sprzedażowych wystawiła na sprzedaż ubrania. Osoba, która rzekomo chciała kupić wystawiony towar, wysłała sprzedającej wiadomość sms z linkiem, gdzie miało być potwierdzenie dokonania przelewu. Kobieta wchodząc w otrzymany link i próbując zalogować na swoim koncie bankowym, tym samym przekazała oszustowi dane dostępowe do bankowości mobilnej, po czym przy użyciu kodu Blik wypłacił on 2,4 tysiąca złotych z konta kobiety – relacjonuje Anna Tersa.
Przykładowa wiadomość jaką mogą wysyłać oszuści brzmi: „Otrzymanie zapłaty: https://bcrepsnj.com/eguga”, gdzie po kliknięciu w linka i zalogowaniu się do swojego banku przekazujemy oszustowi dane dostępowe.
Policja ostrzega! Aplikacje sprzedażowe nie wysyłają takich linków. Już z treści linku,w którym jest to ciąg liter widać, że jest to podejrzane i nie należy w niego wchodzić a już na pewno nie podawać żadnych danych. Otrzymanie płatności należy zweryfikować w posiadanej przez nas aplikacji a nie w otrzymanym linku.
Należy zwrócić również uwagę na otrzymywane z banku wiadomości. Ostrzegają nas przed oddaniem dostępu do konta osobie nieuprawnionej. Przykładowa wiadomość z banku: „Uwaga, aktywujesz aplikację mobilną na nowym urządzeniu. Jeśli to nie ty, zadzwoń … Dodanie do zaufanych urządzenia mobilnego:….Hasło nr 1 ….”. Wystarczy przeczytać taką wiadomość, w której wprost wskazane jest, że osoba nieuprawniona dodaje nowe urządzenie do banku. Po otrzymaniu takiego smsa nie przekazujmy hasła, tyko od razu kontaktujmy się z bankiem.