25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
We wtorek 50-letni legniczanin powiadomił policję o stracie 90 tys. zł. Do mężczyzny zadzwonił oszust podający się za doradcę finansowego. Wmówił mu, że ten latem założył konto na platformie zajmującej się sprzedażą kryptowalut, na którym zgromadził dużą sumę pieniędzy.
- Sam zainteresowany, choć nie kojarzył czy faktycznie takie konto założył, uwierzył rozmówcy. Dzwoniący powiedział, że musi założyć wielowalutowe konto bankowe oraz zainstalować aplikację AnyDesk, która służy do zdalnej obsługi pulpitu. Legniczanin instruowany przez oszusta, krok po kroku wykonywał jego polecenia, myśląc, że rozmawia z wiarygodnym doradcą. Następnie widział, jak na jego koncie bankowym zaciągany jest kredyt i wypłacane są pieniądze. Nie wzbudziło to w nim żadnych podejrzeń, ponieważ rozmówca powiedział mu, że musi mieć „ruch na koncie bankowym”, gdyż inaczej bank zablokuje mu konto po otrzymaniu tak dużej sumy pieniędzy – relacjonuje mł. asp. Anna Tersa, oficer prasowy legnickiej policji.
- Kiedy oszust zaciągnął kolejny kredyt i wypłacał pieniądze, bank automatycznie zablokował konto legniczanina. Wtedy „doradca finansowy” zadzwonił ponownie. Polecił mężczyźnie, aby zadzwonił do banku i odblokował dostęp do bankowości internetowej, ale miał nie mówić o instalowanych aplikacjach i kryptowalutach. Zgodnie z poleceniem legniczanin zadzwonił na infolinię banku i tam od pracownika banku dowiedział się, że padł ofiarą oszustów – dodaje policjantka.
Wizja zdobycia wielkich pieniędzy skończyła się dla legniczanina wielką stratą. Policja apeluje o zachowanie rozwagi w dysponowaniu środkami finansowymi. Nie przekazuj pochopnie i w pośpiechu pełnych danych personalnych, loginów i haseł dostępowych oraz nie instaluj nieznanych Ci aplikacji ani nie klikaj w nieznane linki. Zachowaj zdrowy rozsądek podczas rozmowy telefonicznej z nieznaną Ci osobą.