25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
- Kobieta, mając konto, w tym banku wysłuchała głos kobiety z dialektem obcojęzycznym, która poinformowała ją, że jej dane zostały wykradzione i ktoś dzisiaj z telefonu, który logował się w Opolu, złożył wniosek o kredyt w wysokości 58 tys. złotych. Następnie kobieta przełączyła ją do drugiego rzekomo pracownika banku, który również dialektem obcojęzycznym poinformował legniczankę, aby udała się do swojej placówki banku celem anulowania kredytu. Mężczyzna powiedział jej, aby pamiętała, że nie może się rozłączyć i zakończyć, jej konto zostanie zablokowane. Ponadto musi wiedzieć o tym, że pracownik placówki bankowej jest w zmowie z oszustami z Opola, którzy chcą wyłudzić na niej kredyt. Mężczyzna, rozmawiając cały czas z legniczanką, powiedział, że aby anulować złożony przez oszustów w Opolu wniosek powinna sama w placówce banku złożyć wniosek o nowy kredyt, a uzyskane pieniądze z banku wpłacić do wpłatomatu. Oszust twierdził, że wtedy te pieniądze powrócą z powrotem na konto i tamten wcześniejszy kredyt zostanie anulowany – relacjonuje komisarz Jagoda Ekiert, oficer prasowy legnickiej policji.
Kobieta postąpiła zgodnie ze wskazówkami oszusta. Zaciągnęła w banku kredyt w wysokości 60 tys. złotych, a następnie udała się do konkretnego wpłatomatu wskazanego przez oszusta. Mężczyzna podawał jej kody do wpłacenia gotówki.
Legniczanka wykonała łącznie 7 transakcji, wpłacając 25,2 tysiąca złotych. Dopiero kiedy na wpłatomacie wyświetlił się komunikat, uważaj na oszustów, kobieta zaprzestała dalszego wpłacania i rozłączyła rozmowę. Następnie zadzwoniła do swojego banku na infolinię i tam dowiedziała się, że padła ofiarą oszustów.
Policja ostrzega!
Apelujemy, aby pod żadnym pozorem nie logować się na otrzymywane linki do stron internetowych i nie przekazywać numerów kart, czy haseł dostępu oraz nie instalować na urządzeniach nieznanych programów. Pamiętajmy, że przestępcy uciekają się do coraz to nowszych sposobów pozyskiwania pieniędzy z kont bankowych. Nie dokonujmy pochopnie transakcji mogących narazić nas na utratę pieniędzy. Każde zainstalowanie aplikacji na żądanie to próba oszustwa, a w rezultacie pozbawienie środków finansowych zgromadzonych na koncie. Weryfikujmy wszystkie przekazywane nam informację, nie bądźmy łatwowierni i stanowczo reagujmy na każdą próbę oszustwa. Weryfikujmy każdą przeprowadzoną rozmowę z przedstawicielami instytucji i firm, z którymi na co dzień dokonujemy różnych transakcji.