25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Ta kolejna historia o oszustwach internetowych i sposobu działania oszustów, na którą nabrała się kolejna legniczanka. Niech to zdarzenie będzie przestrogą dla mieszkańców naszego miasta i powiatu, którzy chcą w szybki sposób otrzymać pieniądze i często pokusa staje się silniejsza niż zdrowy rozsądek.
Metod podobnych oszustw jest bardzo dużo, tak naprawdę każde postępowanie może różnić się od siebie legendą pod którą dzwoni do pokrzywdzonego sprawca, metodami działania, sposobami przekazania pieniędzy. Niemniej wspólnym mianownikiem wszystkich tego typu oszustw jest ZAWSZE:
1. kontakt sprawcy z pokrzywdzonym za pośrednictwem telefonu lub e-maila – nigdy nie dochodzi do osobistego spotkania,
2. sprawca wywiera presję na pokrzywdzonego, aby działał szybko,
3. aby z nikim się nie kontaktował, zachował w tajemnicy podejmowane przez siebie działania,
4. nie rozłączał połączeń telefonicznych,
Ponadto bardzo często pokrzywdzony proszony jest o
1. zainstalowanie na swoim urządzeniu (telefon, komputer) programu do obsługi zdalnego pulpitu (np. AnyDesk),
2. dodania w bankowości elektronicznej nieznanego sobie urządzenia jako „zaufanego”,
3. podania kodów BLIK,
4. wejścia na stronę www banku nie poprzez wpisanie adresu w wyszukiwarkę lub aplikację, a za pośrednictwem otrzymanego linka przekierowującego pokrzywdzonego na fałszywe strony banku lub bramki umożliwiającej wybór swojego banku lub dokonania płatności online,
Jakie pokrzywdzony może podjąć czynności, aby uniknąć utraty środków pieniężnych:
1. w przypadku gdy dzwoni osoba podająca się za przedstawiciela banku pod legendą, iż pieniądze są zagrożone – rozłączyć połączenie i samemu nawiązać połączenie z infolinią banku lub udać się do najbliższej placówki banku,
2. nie dodawać obcych urządzeń jako „zaufanych” do swojej bankowości elektronicznej,
3. nie udostępniać kodów BLIK nieznanym osobom, a w przypadku jeśli nawet prosi o nie osoba znajoma np. za pośrednictwem WhatsApp, Messenger czy SMS – zawsze zadzwonić na numer tej osoby, albo kogoś kto może wejść z nią w bezpośredni kontakt i potwierdzić tą prośbę,
4. unikać instalowania programów do obsługi „zdalnego pulpitu” w przypadku gdy nakłaniają do tego osoby obce, zwłaszcza gdy ma to związek z podejmowaniem jakichkolwiek działań inwestycyjnych,
5. nie poddawać się presji dzwoniącego, nie podejmować pochopnych działań,
6. pamiętać, że bank sam ma możliwość blokowania ataków hakerskich, kradzieży pieniędzy z rachunków i odpowiada za zdeponowane w nim środki,
7. nie udostępniać nikomu loginu i hasła do bankowości internetowej,
8. nie reagować na e-maile i wiadomości od banku z prośbą o podanie hasła jednorazowego/kodu, danych karty płatniczej, zmianę hasła, logowanie się za pośrednictwem linków,
9. aby bezpiecznie inwestować na giełdzie (co również wiąże się z ryzykiem inwestycyjnym, o czym należy pamiętać), należy założyć rachunek inwestycyjny w licencjonowanym przez KNF domu maklerskim.
10. Nie ma „okazji”.