Szanowny czytelniku

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.

Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.

Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności



ZGADZAM SIĘ
Pojadą pociągi z Legnicy do Złotoryi i na Świebodzki
Autor: LS(lca.pl), materiały prasowe - 2023-03-15 05:25:59
W obecności Marszałek Sejmu Elżbiety Witek i ministra infrastruktury, miała miejsce w Złotoryi i na wrocławskim dworcu Świebodzkim podpisane zostały umowy między PKP PLK oraz samorządami, dzięki którym już wkrótce ruszy realizacja inwestycji dofinansowanych z programu Kolej Plus w regionie.
Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj
Reklama

Dworzec PKP w Złotoryi - Foto: materiały prasowe
- Dolny Śląsk jest liderem inwestycji w kolej. Samorząd Województwa Dolnośląskiego realizuje niespotykany w skali Polski projekt przejmowania nieczynnych dotychczas linii kolejowych, aby je zrewitalizować i przywrócić na nich pociągi pasażerskie. Trudno szukać drugiego polskiego regionu, który inwestuje w kolej tak mocno jak nasz region. Oprócz linii, które województwo przejmuje na własność wspieramy również modernizacje linii, które są w posiadaniu PKP PLK. Uczestniczymy również w Programie Kolej Plus, dzięki któremu pociągi wrócą do Bogatyni, Złotoryi i uruchomiony zostanie dla pociągów Dworzec Świebodzki – mówi Cezary Przybylski, marszałek Województwa Dolnośląskiego.

- Cieszę się ze są takie programy jak Kolej Plus, które umożliwiają wsparcie samorządowców. Dzięki temu możemy wspólnie realizować cos pożytecznego, cos na co czekają nasi mieszkańcy. A władza jest po to żeby służyć obywatelom. Jeszcze raz dziękuję wszystkim i gratuluję. Czekam na szybką i sprawną realizację tego przedsięwzięcia – powiedziała podczas spotkania Elżbieta Witek, Marszałek Sejmu.

- Samorząd województwa dolnośląskiego tworzą ludzie odważni. To oni zdecydowali żeby we współpracy z PKP PLK i z polskim rządem rewitalizować te linie na które mieszkańcy czekają od kilkudziesięciu lat. Efekty tej współpracy służą wszystkim – dodał Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Łączna wartość projektów opiewa na kwotę ok. 800 mln złotych, z czego wkład samorządowy wyniesie 15%, a pozostałą kwotę zapewni strona rządowa. Dofinansowane w ramach Programu Kolej Plus projekty to:

Poprawa jakości połączeń z Legnicy do Wrocławia na odcinku Środa Śląska – Wrocław. W ramach inwestycji planowane jest odbudowanie układu torowego stacji w celu umożliwienia uruchamiania dodatkowych pociągów aglomeracyjnych/miejskich w kierunkach: Kątów Wrocławskich, Środy Śląskiej i Wołowa oraz możliwość skrócenia casu przejazdu pociągów kursujących w dalszych relacjach. Prace obejmą odbudowę trzech torów i trzech krawędzi peronowych stacji Wrocław Świebodzki, budowę drugiego toru na odcinku Wrocław Świebodzki – Wrocław Muchobór oraz budowę stacji w Środzie Śląskiej, która umożliwi kończenie tam biegu pociągów aglomeracyjnych planowanych do uruchamiania z dworca Wrocław Świebodzki.

Rewitalizacja linii kolejowych stanowiących ciąg komunikacyjny Zgorzelec – Bogatynia. W ramach inwestycji planowana jest modernizacja linii kolejowej ze Zgorzelca do Bogatyni. Włączenie Bogatyni w system wojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich pozwoli na utworzenie połączeń m. in. z Bolesławcem, Legnicą i Wrocławiem.

Rewitalizacja odcinka Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój. W ramach inwestycji planowana jest modernizacja linii kolejowej nr 284 z Legnicy przez Złotoryję do Jerzmanic-Zdroju i wznowienia kursowania pociągów pasażerskich oraz włączenia Złotoryi w system wojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich.

Modernizacja ma na celu uzyskanie atrakcyjnego czasu przejazdu w relacji Złotoryja – Legnica oraz Złotoryja – Wrocław, a to w konsekwencji pozwoli na rozpoczęcie rewitalizacji odcinków będących własnością samorządu województwa – w tym linii 284 z Jerzmanic-Zdroju do Lwówka Śląskiego.

– Jako Samorząd Województwa Dolnośląskiego chcemy, by z regionalnych połączeń kolejowych mogła skorzystać jak największa liczba mieszkańców. Dzięki programowi Kolej Plus do dolnośląskiej sieci połączeń włączone zostaną między innymi Złotoryja i Bogatynia, które przez wiele lat były na kolejowym marginesie – wyjaśniał Tymoteusz Myrda, członek zarządu Województwa Dolnośląskiego.

Dolny Śląsk w ostatnich latach mocno stawia na kolej. Samorząd Województwa, przejął od państwa ponad 20 nieczynnych dotychczas linii kolejowych o długości 300 km na terenie całego Dolnego Śląska. Przejęte są rewitalizowane, aby przywrócić na nich połączenia pasażerskich.

- Mamy to! Rusza przetarg na linię do Złotoryi! Zbyt wiele lat politycy obiecywali kolej do Złotoryi i doprowadzili do tego, że ludzie przestali w to wierzyć. A dziś na złotoryjskim dworcu stanęli Elżbieta Witek, marszałek Sejmu RP oraz Andrzej Adamczyk, minister Infrastruktury – i przekazali, że realizacja przetargu na linię w programie Kolej Plus zostanie wykonana przez PKP PLK! Szczególnie dziękuję Pani Marszałek i Panu Ministrowi, bo przywracają wiarę w to, że w polityce można dotrzymać słowa! W tym roku do Złotoryi dojedzie autobus w żółto-białych barwach Kolei Dolnośląskich, a niedługo ruszą prace na linii kolejowej 316 od Legnicy do Złotoryi (Jerzmanic-Zdrój). Serdecznie dziękuję wszystkim zaangażowanym w ten projekt parlamentarzystom i radnym wojewódzkim z Klubu Prawo i Sprawiedliwość, naszym koalicjantom w Sejmiku Dolnośląskim. Dziękuję marszałkowi Cezaremu Przybylskiemu i całemu zarządowi województwa, burmistrzowi Złotoryi oraz pracownikom DSDiK oraz PKP PLK za ich pracę na rzecz przywrócenia kolei do Złotoryi – cieszył się Piotr Karwan, przewodniczący klubu radnych Prawa i Sprawiedliwości w dolnośląskim Sejmiku.

Program Kolej Plus realizowany będzie w perspektywie do 2028 roku. Jego celem jest kolejowe połączenie miejscowości powyżej 10 tys. mieszkańców, które nie posiadają dostępu do połączeń pasażerskich z miastami wojewódzkimi. Program zakłada modernizację istniejących lub budowę nowych linii kolejowych, a także inwestycje punktowe, jak np. budowa nowych przystanków, mijanek czy łącznic kolejowych.

Podpisanie umowy - Foto: materiały prasowe

Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj
Reklama - sponsor działu


Takie połączenie było by Super
[]
Jak PiSowi poszło "przywracanie PKS"/"likwidacja wykluczenia komunikacyjnego"? Hahahahahahahaha I tak w kółko i w kółko, bez względu na opcje rządzącą. Miliony pchane psu w zad bez opamięt...
[]
Wpierw wszystko zniszczyli w latach 90 bo nie opłacało sie i po komunie a dziś lans i wielkie wiece
[]
Obiecanki cacanki przed wyborami. Wybudują tak jak cpk stocznię w Szczecinie itd Kiełbasa wyborcza ale kilkunastu naiwnych uwierzy i zagłosuje na PiS bolszewików. I o to chodzi a kolej jak będzie za 10 lat to n...
[]
dobra okazja żeby gębę wylansować przed wyborami
[]
Obiecanki cacanki przed wyborami. Wybudują tak jak cpk stocznię w Szczecinie itd Kiełbasa wyborcza ale kilkunastu naiwnych uwierzy i zagłosuje na PiS bolszewików. I o to chodzi a kolej jak będzie za 10 lat to n...
[]
Pozostałe informacje
REKLAMA
REKLAMA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Gazeta LCA.pl

Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 152

Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 157

Warning: rsort() expects parameter 1 to be array, null given in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 159
 

Copyright - 2001- 2024 - Legnica - Grupa portali LCA.pl. Wszystkie prawa zastrzezone. Korzystanie z portalu oznacza akceptacje Zasad korzstania z serwisu
Lca.pl napędzają profesjonalne serwery hostings.pl

T: 0,689s - V: A1.00 - C: 1 - D: 03.01.2024 12:56:27 CO: