25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Coraz więcej osób pada ofiarami oszustw internetowych. Przykładem jest mieszkanka powiatu legnickiego, która straciła 2,4 tys. zł.
- Kobieta na jednym z portali sprzedażowych wystawiła na sprzedaż ubrania. Osoba, która rzekomo chciała kupić wystawiony towar, wysłała sprzedającej wiadomość sms z linkiem, gdzie miało być potwierdzenie dokonania przelewu. Kobieta wchodząc w otrzymany link i próbując zalogować na swoim koncie bankowym, tym samym przekazała oszustowi dane dostępowe do bankowości mobilnej, po czym przy użyciu kodu Blik wypłacił on 2,4 tysiąca złotych z konta kobiety – relacjonuje Anna Tersa.
Przykładowa wiadomość jaką mogą wysyłać oszuści brzmi: „Otrzymanie zapłaty: https://bcrepsnj.com/eguga”, gdzie po kliknięciu w linka i zalogowaniu się do swojego banku przekazujemy oszustowi dane dostępowe.
Policja ostrzega! Aplikacje sprzedażowe nie wysyłają takich linków. Już z treści linku,w którym jest to ciąg liter widać, że jest to podejrzane i nie należy w niego wchodzić a już na pewno nie podawać żadnych danych. Otrzymanie płatności należy zweryfikować w posiadanej przez nas aplikacji a nie w otrzymanym linku.
Należy zwrócić również uwagę na otrzymywane z banku wiadomości. Ostrzegają nas przed oddaniem dostępu do konta osobie nieuprawnionej. Przykładowa wiadomość z banku: „Uwaga, aktywujesz aplikację mobilną na nowym urządzeniu. Jeśli to nie ty, zadzwoń … Dodanie do zaufanych urządzenia mobilnego:….Hasło nr 1 ….”. Wystarczy przeczytać taką wiadomość, w której wprost wskazane jest, że osoba nieuprawniona dodaje nowe urządzenie do banku. Po otrzymaniu takiego smsa nie przekazujmy hasła, tyko od razu kontaktujmy się z bankiem.