25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
- Codziennie e-wizytę rezerwuje średnio kilkaset osób w całym kraju. To rozwiązanie sprawdza się doskonale właśnie teraz w czasie pandemii – mówi Iwona Kowalska-Matis, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku.
– Wideorozmowa z ekspertem ma taką samą wagę jak osobista wizyta w placówce ZUS a można ją odbyć bez wychodzenia z domu – dodaje rzeczniczka.
Rzeczniczka informuje, że najwięcej pytań w czasie wideospotkań dotyczy spraw związanych z emeryturami oraz rentami krajowymi.
- Często z tej możliwości korzystają osoby prowadzące własne firmy żeby wyjaśnić swoje obowiązki wobec ZUS oraz zasady odprowadzania składek za pracowników – wyjaśnia Kowalska-Matis. Wiele pytań dotyczy także wypłacanych przez Zakład zasiłków – wyjaśnia.
System e-wizyt oferuje możliwość umówienia się na spotkanie w kilku obszarach tematycznych. Można porozmawiać z ekspertami o sprawach związanych między innymi z emeryturami i rentami, prowadzeniem firmy, wypłatą zasiłków, a także uzyskać informacje o zasadach korzystania z tzw. tarczy antykryzysowej. Na takim spotkaniu istnieje również możliwość potwierdzenia profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.
E-wizytę można zarezerwować za pośrednictwem strony internetowej. Aby można było odwiedzić ZUS online, wystarczy komputer lub smartfon z kamerą i mikrofonem. W przypadku świadczeń międzynarodowych należy wybrać temat wideorozmowy.
W lutym 2021 roku ZUS uruchomił e-wizyty w języku migowym PJM w sprawie zasiłków oraz emerytur i rent. E-wizytę mogą również zarezerwować osoby niewidzące i niedowidzące – na stronie e-wizyt zastosowano kolory i kontrast zgodne ze standardami dostępności WCAG 2.0.
E-wizyty odbywają się od poniedziałku do piątku między 9 a 14. Szczegółowe informacje na temat e-wizyt znajdują się na stronie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.