25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
W większości rodzice i opiekunowie sami składają wnioski, wykorzystując do tego głównie bankowe konto. - Po pomoc w wypełnieniu i wysłaniu wniosku zwracają się do nas najczęściej mieszkańcy wsi pozbawieni dostępu do internetu i komputera. Są to osoby, które do tej pory składały wnioski w formie papierowej w najbliższym urzędzie gminy – informuje Iwona Kowalska-Matis, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku.
Rzeczniczka wyjaśnia, że w ZUS spodziewano się, że dużo więcej klientów będzie potrzebowało pomocy i zapewnia, że każdy klient, który przychodzi do placówki, otrzymuje pomoc nie tylko w wypełnieniu i wysłaniu wniosku, ale także często na przykład w skanowaniu dokumentów. Z pomocy ekspertów ZUS korzystają przede wszystkim osoby wykluczone cyfrowo, czyli te, które nie mają dostępu do Internetu a tym bardziej komputera czy smartphona.
Od 1 lipca tego wnioski o 300 plus z programu „Dobry start” można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Pieniądze z programu są wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.
Kilka pytań od klientów ZUS
Czy dla osoby, która zdała maturę, ale nie ma jeszcze wyniku z matury, ani świadectwa będzie przysługiwało 300+?
Świadczenie dobry start przysługuje w związku z rozpoczęciem roku szkolnego. Oznacza to, że świadczenie dobry start w 2021 r. przysługuje, jeśli dziecko rozpocznie naukę w szkole z dniem 1 września. W związku z tym, jeśli dziecko nie pójdzie do szkoły, świadczenie dobry start nie będzie przysługiwało, bez względu na to, czy otrzyma świadectwo maturalne, czy nie.
Czy osoba, która złoży wniosek, to dostanie później potwierdzenie złożenia tego wniosku na swoje konto PUE?
W przypadku złożenia wniosku przez kanał bankowy na adres mailowy klienta wskazany we wniosku zostanie przekazana informacja wraz z urzędowym poświadczeniem przedłożenia wniosku. W trakcie składania wniosku przez portal PUE ZUS urzędowe poświadczenie przedłożenia wyświetla się w momencie wysyłania wniosku przez PUE.
Czy osoba, która złoży wniosek o świadczenie „Dobry Start” przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia będzie miała automatycznie założony swój profil na portalu PUE ZUS”. W jaki sposób osoba będzie mogła się zalogować na PUE ?
Osoba taka na adres mailowy otrzyma informację o założeniu profilu, wraz z informacją o loginie. Zostanie również poinformowana, że aby zalogować się na portalu PUE, może wykorzystać login PUE i hasło jednorazowe, które otrzyma w wiadomości SMS. Przy pierwszym logowaniu będzie miała możliwość utworzenia nowego hasła do swojego profilu. Zostanie również poinformowana o możliwości zalogowania się także przy pomocy: login.gov.pl (np. profilem zaufanym lub e-dowodem), kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bankowości elektronicznej.
Czy uczeń liceum zaocznego budowlane dostanie 300 +?
Tak, liceum zaoczne należy do katalogu szkół uprawniających do świadczenia „Dobry Start”.