25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Droga została zamknięta na odcinku około 600 metrów, od końca miejscowości, około 600 m za szkołą podstawową, w kierunku Szczytnik nad Kaczawą.
W ramach prowadzonych robót zaplanowano naprawę istniejącego osuwiska w obrębie nasypu drogowego oraz wykonanie nowej konstrukcji drogi na tak wykonanym podłożu gruntowym. Na odcinku podlegającym zjawiskom osuwiskowym zastosowano wzmocnienie podłoża poprzez wykonanie materaca z geosiatek na kolumnach DSM o średnicy 80 cm i rozstawach na wierzchołkach trójkąta równobocznego o boku 1,8m. Wysokość kolumn 3m poniżej materaca pełniącego rolę warstwy transmisyjnej. Poniższe rozwiązanie zaprojektowano na odcinku 220m. Głównym zadaniem wzmocnienia podłoża jest podniesienie parametrów wytrzymałościowych gruntu podtorza w celu spełnienia wymagań stanu granicznego użytkowności z uwagi na osiadania i spełzywanie gruntu ze zbocza. Łącznie na przedmiotowym odcinku zaprojektowano 621szt. kolumn o długości 3 mb od poziomu platformy roboczej.
Zastosowana technologia wzmocnienia podłoża - wgłębne mieszanie gruntu in situ (ang. Deep Soil Mixing – DSM ) metodą na mokro polega na wprowadzeniu w podłoże mieszadła o specjalnej konstrukcji, składającego się z żerdzi wiertniczej, belek poprzecznych i krótkiego świdra. Wprowadzanie w grunt mieszadła odbywa się bez wstrząsów i jest wspomagane wypływem zaczynu cementowego z tzw. monitora, znajdującego się na końcu żerdzi wiertniczej. Po osiągnięciu głębokości założonej w projekcie następuje faza formowania trzonu kolumny DSM. W tym czasie zwiększa się kontrolowany wypływ zaczynu cementowego, a obracane i podciągane do góry mieszadło zapewnia równomierne wymieszanie zaczynu z gruntem formując kolumnę z cementogruntu.
W celu właściwego odwodnienia drogi przewidziano odtworzenie istniejącego odwodnienia (rowów drogowych) wraz z przebudową przepustów. Zakończenie prac zaplanowane jest jeszcze w tym roku.