- Przymierzaliśmy się do tej inwestycji bardzo długo. Właściwie od początku kadencji przemierzaliśmy się do niego. Dzięki realizacji tego zadania będziemy mieć poprawę bezpieczeństwa, poprawę przepływu ruchu drogowego – podkreślił Adam Babuśka, starosta powiaty legnickiego.
- To kolejna inwestycja. Pokazujemy, że współpraca pomiędzy rządem a samorządem, a w tym przypadku jeszcze samorządem wojewódzkim opłaca się i jest korzystna dla mieszkańców i dla rozwoju całego powiatu legnickiego. Tydzień temu rozdaliśmy kolejne czeki na kolejną edycję rozwoju gmin popegeerowskich, a dziś podpisana została umowa z poprzedniej edycji Polskiego Ładu. Gratuluję staroście tego, że powiat i wszystkie samorządy z powiatu tak ze sobą współpracują. To wielki sukces, że staroście udaje się tak umiejętnie z nimi współpracować i namawiać do kolejnych inwestycji drogowych. Powiat legnicki pod kątem wszelkich inwestycji wyrasta na lidera w całym regionie – dodał Krzysztof Kubów, szef Gabinetu Politycznego Prezesa Rady Ministrów, gratulując jednocześnie staroście determinacji i skuteczności w działaniach.
- Przebudowane zostanie jedno z najważniejszych skrzyżowań w naszym mieście. Niedawno podpisaliśmy jako miasto umowę na pierwszy etap przebudowy placu dworcowego, to budowa nowego parkingu, niebawem podpiszemy umowę na kolejny etap. Niedawno otworzyliśmy zrewitalizowany dworzec kolejowy i nową zrewitalizowaną linię kolejową. Po przebudowie powstanie na placu dworcowym centrum przesiadkowe – cieszył się Jan Serkies, burmistrz Chojnowa.
W ramach zadania realizowanego przez powiat przewidywana jest przebudowa nawierzchni wlotu ul. Kolejowej oraz wymiana konstrukcji nawierzchni drogi wojewódzkiej na odcinku od wiaduktu kolejowego, granicy działki kolejowej stanowiącej teren zamknięty do wysokości końca zatoki postojowej za przejściem dla pieszych przed budynkiem dworca kolejowego.
Przebudowa wlotu drogi powiatowej będzie polegać na wykonaniu wlotu typu „kropla”. Jednocześnie przewidziano zawężenie jezdni wlotu na kierunku tunel – Kolejowa aby uzyskać większą czytelność toru jazdy. Zawężenie tego wlotu powoduje skrócenie istniejącego przejścia dla pieszych, co poprawia BRD.
Wyspa wlotu bocznego skrzyżowania jest stosunkowo szeroka, nie mniej zapewnia przejezdność autobusu dla wszystkich relacji skrętnych. Chodnik w ciągu ul. Kolejowej zyskał pas zieleni oddzielający go od jezdni.
Projekt przewiduje wymianę wszystkich konstrukcji jezdni i chodników na nowe, ponieważ istniejące konstrukcje nawierzchni nie nadają się do wykorzystania, co potwierdza wykonana opinia geotechniczna.
W ramach zadania dodatkowo przewiduje się przebudowę wpustów deszczowych, przebudowę oświetlenia drogowego w tym doświetlenie przejść dla pieszych, zabezpieczenie istniejącej infrastruktury technicznej, korektę oznakowania poziomego i pionowego. Skrzyżowanie wraz z przejazdem pod wiaduktem kolejowym stanowią ważną część skomunikowania, nie tylko miasta. Tymczasowa Organizacja Ruchu przewiduje trzy etapy jej wykonawstwa. Chodzi o to, aby do niezbędnego minimum (nie jest możliwe całkowite) ograniczyć utrudnienia w ruchu zwłaszcza podmiotom prowadzącym działalność przy ul. Kusocińskiego. Zadanie ma być zakończone w lutym 2024 roku.