Nowa ustawa nakłada także dodatkowe obowiązki na sprzedawcę, który przed zawarciem umowy z kupującym ma obowiązek udzielić mu 21 informacji na temat przedmiotu umowy, m.in. poinformować od kogo dokładnie kupuje, jakie ma prawa zwrotu i reklamacji, gdzie je może składać oraz czy są dodatkowe opłaty. To informacje szczególnie ważne dla klientów, którzy kupują przez internet i telefon.
Zmiany dotyczą także zakupu towarów i usług przez telefon. Od nowego roku telemarketer będzie miał obowiązek wysłać klientowi treść umowy i niezbędne informacje, dopiero kiedy klient odeśle oświadczenie, że chce zawrzeć umowę, transakcja będzie zawarta.
Zakupiony przez internet towar będzie można także zwrócić w ciągu 14 dni bez podania przyczyny. Ważne jest również to, że jeśli na stronie sklepu internetowego nie będzie jasnej i czytelnej informacji, że za towar trzeba zapłacić, klient ma prawo uznać, że towar jest darmowy. Przedsiębiorca nie może wówczas domagać się od klienta pieniędzy.