15 proc. kosztów usuwania azbestu będzie pokrywane z budżetu miasta, 85 proc., lecz nie więcej niż 680 zł za tonę - z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wykonawcą prac będzie specjalistyczna firma, którą Ratusz wyłoni w przetargu.
Przypomnijmy. Na program usuwania azbestu w latach 2014-2015 Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu przyznał Legnicy dofinansowanie w wysokości ok. 20 tys. zł. Za te pieniądze planuje się usunąć w Legnicy około 30 ton tego niebezpiecznego materiału.
- Inwentaryzacja wykazała, że właścicielami 90 proc. obiektów, w których występują materiały azbestowe, są osoby fizyczne. Koniecznie trzeba podkreślić, że dofinansowanie dotyczyć będzie wyłącznie kosztów demontażu, transportu i unieszkodliwienia azbestu. Na realizację tych prac można uzyskać z funduszu do 680 zł za tonę, zaś pozostałą kwotę z budżetu miasta Legnicy. Dopłaty nie mogą być wykorzystane na nowe pokrycia dachowe, na nowe elewacje czy zabezpieczenie konstrukcji dachu do czasu nowego pokrycia - informuje Urząd Miasta.
Osoby fizyczne zainteresowane pozbyciem się azbestu ze swoich nieruchomości mogą uzyskać szczegółowe informacje w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta, pok. 301, III piętro, tel. 76 12 240 lub 76 72 12 243.
Źródło: UM Legnica