Na nowo została ułożona posadzka, pod którą zamontowano ogrzewanie podłogowe. Przebudowano pomieszczenie kas biletowych, w których zamontowano szklane boksy i klimatyzację. W udostępnionej po modernizacji części dworca podróżni znajdą kasy biletowe Kolei Dolnośląskich oraz poczekalnię i nowo wybudowane toalety.
Przeniesienie obsługi podróżnych do odnowionej części holu wiąże się ze zmianą organizacji ruchu. Do holu dworca wejdziemy przez wejście boczne od strony budynku poczty, a z holu na perony specjalnie wytyczonym przejściem.
Dzięki otwarciu holu kasowego wykonawca może rozpocząć intensywne prace w części, przez którą dotychczas odbywał się ruch podróżnych. Na placu budowy pracuje obecnie stu budowlańców. W pomieszczeniach dawnej poczekalni i restauracji trwa renowacja zabytkowych stropów.
Podobny zabieg przechodzą historyczne drzwi zewnętrzne i płytki ceramiczne w pomieszczeniu dawnej restauracji. Wykonywanie są tynki wewnętrzne. Budowlańcy zakończyli budowę nowych żelbetowych stropów, klatek schodowych i szybu windowego. Dawny blask odzyskuje również elewacja od strony budynku poczty.
Trwają tam prace tynkarskie i malarskie. Prace renowacyjne są prowadzone również na elewacji od strony peronów. Kontynuowana jest wymiana stolarki okiennej oraz instalacji elektrycznej i wentylacyjnej.
- Dworzec jest wizytówką miasta. Dlatego będziemy dążyć do tego, by spółka PKP PLK wyremontowała perony legnickiego dworca – mówi Bartłomiej Sarna, rzecznik prasowy PKP S.A. we Wrocławiu.
Po zakończeniu remontu dworca ma być on dobrze chroniony. - Nie po to inwestujemy miliony złotych, by ten piękny zabytkowy obiekt stał się przechowalnią osób bezdomnych, a także był dewastowany - zapowiada Bartłomiej Sarna.