25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
W ramach prac wymieniona zostanie także nawierzchnia placu przydworcowego, chodników, miejsc postojowych, wykonana zostanie mała architektura. Inwestycja nie obejmie niestety tunelu prowadzącego na perony oraz samych peronów.
Budynek dworca wpisany jest do rejestru zabytków, w związku z czym wszelkie działania inwestycyjne w zakresie przebudowy, rozbudowy i remontów a także zmiany funkcji obiektów są konsultowane i uzgadniane z konserwatorem zabytków.
W ramach prac planowana jest wycinka trzech lip rosnących przy budynku od strony frontowej. Zezwolenie na wycinkę wydane zostało w marcu - decyzja podjęta została z uwagi na zbyt bliską odległość od ściany budynku.
Do rozbiórki przewidziano murowaną rampę znajdującą się przy zachodniej elewacji, z uwagi na jej niefunkcjonalny i zły stan techniczny. Zlikwidowany zostanie również blaszany garaż zlokalizowany na wschodniej części działki oraz istniejące obecnie ogrodzenie od strony Placu Dworcowego.
Dodatkowo ze względu na zły stan techniczny konieczne jest usunięcie zabytkowego ogrodzenia na ceglanym murze oporowym, które zostanie jednak zastąpione repliką. Nowy plac przed dworcem wzbogacony zostanie o miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych, nowe śmietniki, ławki oraz stojaki na rowery.
Projekt zakłada oczyszczenie ceglanej elewacji oraz uzupełnienie ubytków. Dodatkowo oczyszczony zostanie kamienny cokół. Elewacja po pracach zostanie zabezpieczona preparatem do powierzchniowego zabezpieczania przed graffiti. Zmiany elewacji zakładają również odtworzenie zegara zlokalizowanego na ścianie frontowej.
Ze względu na zły stan techniczny konieczna będzie wymiana stolarki okiennej. Pracom konserwatorskim poddane zostaną drzwi wejściowe do holu dworcowego - pozostałe zostaną odtworzone.
Remont chojnowskiego dworca to przede wszystkim zmiany wewnątrz. Wykończenie zaprojektowano zgodnie z wytycznymi konserwatorskimi oraz na postawie badań stratygraficznych. Oczyszczona zostanie okładzina ścian wykonana z glazurowych płytek ceramicznych, wymieniona zostanie posadzka oraz odtworzona zostanie drewniana boazeria. Projekt przewiduje generalny remont istniejących klatek schodowych, renowacji poddane zostaną również historyczne elementy wyposażenia: stolik bagażowy, obudowa grzejnika w holu dworcowym oraz wieszak.
Budynek po zmianach ma być przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Projekt przewiduje zlikwidowanie wszystkich barier, uniemożliwiających swobodne poruszanie się osobom o ograniczonej sprawności ruchowej.
Zaprojektowana została również toaleta dla osób niepełnosprawnych. Dla osób niewidomych i słabowidzących przygotowane zostaną specjalne oznaczenia dotykowe umieszczone na wysokości 1,45 m. W przestrzeni głównej komunikacji w pomieszczeniach dworcowych zaprojektowano ścieżkę dotykową.