25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Nowa ustawa nakłada także dodatkowe obowiązki na sprzedawcę, który przed zawarciem umowy z kupującym ma obowiązek udzielić mu 21 informacji na temat przedmiotu umowy, m.in. poinformować od kogo dokładnie kupuje, jakie ma prawa zwrotu i reklamacji, gdzie je może składać oraz czy są dodatkowe opłaty. To informacje szczególnie ważne dla klientów, którzy kupują przez internet i telefon.
Zmiany dotyczą także zakupu towarów i usług przez telefon. Od nowego roku telemarketer będzie miał obowiązek wysłać klientowi treść umowy i niezbędne informacje, dopiero kiedy klient odeśle oświadczenie, że chce zawrzeć umowę, transakcja będzie zawarta.
Zakupiony przez internet towar będzie można także zwrócić w ciągu 14 dni bez podania przyczyny. Ważne jest również to, że jeśli na stronie sklepu internetowego nie będzie jasnej i czytelnej informacji, że za towar trzeba zapłacić, klient ma prawo uznać, że towar jest darmowy. Przedsiębiorca nie może wówczas domagać się od klienta pieniędzy.